Tutkitusti hyvää palvelua!

Kuuluimme aikaisemmin Autonomi-korjaamoketjuun ja ketju halusi testata korjaamoita mysteerishoppaus-metodilla. Mysteerishoppauksessa kolmannen osapuolen toimija käyttää yrityksen x palvelua kertomatta yritykselle, että palvelun laatua tarkkaillaan. Tällä tavalla saadaan melko hyvä kuva palvelun laadusta keskiarvolla. Kolmantena osapuolena käytettiin Test Center Tiililä Oy:ta, joka on Trafin hyväksymä asiantuntija.

Kyseisessä tapauksessa satunnainen asiakas varasi meille autonsa määräaikaishuollon ja palveluprosessiamme tutkittiin seuraavilta osapuolilta: Ajanvaraus, työn vastaanottaminen, työn ammattimaisuus ja auton luovuttaminen takaisin asiakkaalle. Saimme testistä tulokseksi 5 tähteä, eli parhaimman mahdollisen. Olimme noin sadasta Autonomi-korjaamosta ainoa sinä vuonna, joka ylsi täysiin pisteisiin, eli kyseessä ei ollut myöskään läpihuutojuttu. Testissä hyvää oli myös se, että saimme paljon hyviä vinkkejä korjata pieniä asioita palvelussamme, jotta voisimme palvella jatkossa entistä paremmin!

Test Center Tiililän tekemä korjaamotesti (Kolmannen osapuolen organisaatio)

Asiakkaiden testaamaa palvelua

Asiakkaat ovat tärkeimmässä roolissa, mitä tulee palvelun laadun vertailuun. Aikaisemmin asiakkaiden tuottamaa palvelun "laatutututkimuksia" oli vaikeampi tulkita, sillä suurin osa siitä perustui puskaradioon. Nykyään erinäisten palveluiden arvostelemisesta on tehty äärimmäisen helppoa, kiitos internetin.

Itse olemme kokeneet Facebookin hyvänä alustana jakaa mielipiteitä palvelustamme. Siksi jaamme jokaiselle asiakkaallemme asioinnin yhteydessä lapun, jossa on ohjeet julkisen palautteen antamista varten. Haluamme saada mahdollisimman paljon tietoa siitä, miten asiakkaat oikeasti suhtautuvat meihin. Tämä luonnollisesti luo myös meidän osalta painetta, sillä nettiin negatiivisen palautteen kirjoittaminen ei ole kovin haastavaa.

Olemme myös negatiivisista palautteista ottanut opiksemme ja esimerkiksi ensimmäinen kolmen tähden palaute sai meidät muuttamaan palveluprosessia määräaikaishuollettujen autojen luovutuksen suhteen.

Alle on kopioitu facebooksivuiltamme joitakin palautteita. Voit itse käydä tarkastelemassa niitä tai antaa meille palautetta jos olet asioinut meillä!

Lähde: www.facebook.com/kalzperformance

Facebookista 2.4.2017

Loppusanat

Positiivisen palautteen määrä on jopa yllättänyt meidätkin, mutta Ilmeisesti kaikessa liiketoiminnassa tärkeintä on korkeat moraaliset periaatteet palvelun suhteen. Eihän mekään tiedetty vuonna 2015 käytännössä mitään autokorjaamon pitämisestä, mutta pyrimme siitä huolimatta aina tekemään parhaamme asiakkaamme eteen. Me edelleen mokaillaan aina silloin tällöin, mutta myönnämme sen rehellisesti ja olemme reiluja asiakkaitamme kohtaan.


Tervetuloa siis kokeilemaan meidän palvelua!